Populairste hondennamen 2020: ook coronapups heten Luna en Max

Amsterdam, 1 december 2020 – In 2020 heeft Nederland massaal een puppy genomen. Huisdierenverzekering Petplan zag een flinke stijging in de aanmeldingen. Ook bij deze zogeheten coronapups blijkt dat we kiezen voor bekende namen die al jaren hoog in de top 10 staan. Net als vorig jaar is Luna de populairste naam voor een teefje en Max de populairste naam voor een reu. Kijken we naar de totale top 5 voor alle nieuwe pups dan zijn er weinig verrassingen, deze bestaat uit Luna, Max, Bobbie/Bobby, Bella en Pip. Op plek 6 tot 10 staan opvallend genoeg namen die vorig jaar nog niet in de top 10 voorkwamen: Buddy, Charlie, Joep, Ollie en Nala. Dat blijkt uit onderzoek van Petplan, gebaseerd op data van bijna 9.000 huisdiereigenaren.

Coronapups

De enorme stijging van het aantal nieuwe aanmeldingen heeft natuurlijk te maken met de coronatijd.? Al in maart onderzocht Petplan de gestegen interesse in pups. Toen gaven mensen aan dat de interesse in een pup ontstaan was- of versterkt is door de coronacrisis. Een van de belangrijkste redenen voor aanschaf van een hond was eenzaamheid. Niet voor niets is dit jaar de naam Buddy, na Max, de populairste naam voor een reutje. ?“Uiteraard zijn we blij dat veel van de nieuwe baasjes kiezen voor een verzekering. Als er onverwachtse zorgkosten komen, dan is het fijn dat je zorgeloos naar dierenarts kunt”, aldus Marélie Sweep van Petplan. “Wel hopen we dat de baasjes goed hebben nagedacht over hoe ze na Corona voor hun pup gaan zorgen. Je bent namelijk een dierenleven lang verantwoordelijk voor een huisdier, ook na deze quarantaine periode”, aldus Sweep.

Stuivertje wisselen

Luna heeft dit jaar de meest populaire naam van 2019 van de troon gestoten: Max is een plekje gezakt van 1 naar 2. De nummers 3 tot en met 5 zijn zelfs helemaal gelijk gebleven aan vorig jaar.

De Top 10

2. Max
  4. Bella
  5. Pip
  6. Buddy
  7. Charlie
  8. Joep
  9. Ollie
  10. Nala

2. Luna
  4. Bella
  5. Pip
  6. Bo
  7. Lola
  8. Balou
  9. Sam
  10. Lizzy

Specifieke voor reutjes ziet de top 3 er als volgt uit:

2. Buddy

2. Bobbie/Bobby
  3. Guus

De top 3 voor teefjes:

2. Bella
  3. Pip

2. Bella
  3. Pip

Meer informatie over populaire hondennamen vind je hier.

Over Petplan

Petplan is ontwikkeld in samenwerking met dierenartsen en inmiddels uitgegroeid tot de grootste huisdierenverzekering wereldwijd. Met gepassioneerde dierenliefhebbers en experts wordt er elke dag hard gewerkt om de zorg voor huisdieren nog beter te maken. Naast een katten- en hondenverzekering biedt Petplan, als enige verzekeraar in Nederland, een verzekering voor konijnen en vogels. De beste zorg voor huisdieren dus. En een zorg minder voor hun baasjes.

Petplan vindt klanttevredenheid uiterst belangrijk. Daarom vragen we jaarlijks aan onze klanten wat ze van ons vinden. Gemiddeld scoort Petplan een 8,2 op 10 gebaseerd op 1618 beoordelingen.