Nala en Simba meest populaire kattennamen 2019

Nala, Simba, Pip, Luna en Coco. Dit zijn de vijf meest populaire kattennamen in 2019. Dat blijkt uit onderzoek van huisdierenverzekering Petplan, gebaseerd op data van meer dan 10.000 huisdiereigenaren. Voor poezen werd in 2019 het meest gekozen voor de naam Nala. Voor katers was de naam Simba het meest populair. De Disneyfilm The Lion King lijkt de belangrijkste inspiratiebron voor de populairste kattennamen van 2019.

De top 5 kattennamen 2019

1. Nala
  2. Simba
  3. Pip
  4. Luna
  5. Coco

Top 5 katers:

1. Simba
  2. Tommy
  3. Max
  4. Boris
  5. Charlie

Top 5 poezen:

1. Nala
  2. Luna
  3. Pip
  4. Bella
  5. Coco

The Lion King

Disney vormt jaarlijks een grote inspiratie voor huisdierennamen en het is dan ook geen toeval dat de nieuwe Lion King in 2019 uit kwam, waarin een hoofdrol is weggelegd voor Nala en Simba. Baasjes van raskatten doen niet mee aan deze trend. Bij de rassen Maine Coon, Britse Korthaar en Ragdoll, zijn de namen Smokey, Ollie, Luna, Teddy en Lily het meest gekozen.

Populairste hondennamen

Veel namen zijn zowel populair onder katten als honden. Zowel Pip als Luna komen voor in de top 5 kattennamen én hondennamen. Waar Max de top 5 kattennamen niet haalde, staat hij bij de honden op een.

Top 5 hondennamen

1. Max
  2. Luna
  3. Bobbie/Bobby
  4. Bella
  5. Pip

Decennium

In het afgelopen decennium heeft er een flinke verschuiving plaatsgevonden. Grote kans dat veel katten die in 2010 zijn geboren Tijger(tje), Minoes, Gizmo, Kitty of Poekie heten. Dit was destijds namelijk de top 5. Onder honden blijkt de naam Max tijdloos, want ook in 2010 voerde deze naam het lijstje hondennamen al aan, gevolgd door Diesel, Luna, Bo en Spike. Wie van plan is om in 2020 een kitten in huis te nemen, kan hier terecht voor wat inspiratie.

Konijnen steeds populairder

Het aantal konijnen waarvoor een verzekering wordt afgesloten, is in een jaar tijd met maar liefst 50% toegenomen. Het laat de stijgende populariteit van deze huisdieren zien en het is dan ook interessant om de populairste namen onder deze knaagdieren op een rijtje te zetten. Snuffie is de meest voorkomende naam, gevolgd door Blue. Ook Pablo, Bunny en Bijoux zijn populaire konijnennamen.

Petplan vindt klanttevredenheid uiterst belangrijk. Daarom vragen we jaarlijks aan onze klanten wat ze van ons vinden. Gemiddeld scoort Petplan een 8,2 op 10 gebaseerd op 1618 beoordelingen.