Skip to content

Het plan dat je huisdier zelf niet kan maken.

Mijn Petplan: Sneller declareren en gegevens bij de hand!

Iedereen kent het wel: je wilt een declaratie indienen maar je kunt je polis- en relatienummer niet vinden. Heel vervelend, maar gelukkig is dit verleden tijd want wij introduceren Mijn Petplan! Hiermee declareer je sneller, heb jij altijd je gegevens bij de hand en kun je ook nog eens de status van jouw declaratie volgen. Heb je al een account? Mooi! Dan kun je inloggen via petplanapp.nl/login.

Let op:

Mijn Petplan is een online omgeving op de Petplan website en dus geen app die je kunt downloaden. Wel kun je een snelkoppeling maken voor op je telefoon. Hoe dat werkt vind je onderaan deze pagina.

Hoe maak je een account aan?

Een account aanmaken is een paar stappen geregeld:

  1. Ga naar petplanapp.nl/register.
  2. Maak een account met de volgende gegevens: relatienummer, postcode, je geboortedatum en e-mailadres.
  3. Je ontvangt direct een link om je account te activeren. Let op: deze is slechts 1 uur geldig.
  4. Mijn Petplan is klaar voor gebruik!

Status volgen

Je ontvangt – zoals je gewend bent – nog steeds onze communicatie over je declaratie per e-mail. Maar je kunt nu dus ook de status van je declaratie volgen via je account op Mijn Petplan. Binnen Mijn Petplan zijn drie stadia te zien:

  • Ontvangen: wij hebben je declaratie goed ontvangen.
  • In behandeling: wij zijn je declaratie aan het verwerken.
  • Afgehandeld: jouw declaratie is verwerkt en je hebt een reactie van ons ontvangen of krijgt deze snel.

Voor IOS:

Mijn Petplan op je beginscherm plaatsen:

  1. Open petplanapp.nl in Safari op je iPhone of iPad.
  2. Klik op het deel-icoontje in de navigatiebalk (vierkant met pijltje).
  3. Scrol omlaag en klik op de optie ‘Zet op beginscherm’.
  4. Verander de naam naar Mijn Petplan of laat de standaard benaming staan.

Voor Android:

Mijn Petplan op je beginscherm plaatsen:

  1. Open petplanapp.nl in de browser Chrome.
  2. Klik rechtsboven op het pictogram met drie stipjes.
  3. Klik op ‘Toevoegen aan startscherm’.
  4. Verander de naam naar Mijn Petplan of laat de standaard benaming staan.

Veelgestelde vragen

Wanneer je geen e-mail ontvangt om het wachtwoord te herstellen (en deze niet in de Ongewenste e-mail terecht is gekomen) heb je waarschijnlijk nog geen account aangemaakt. Dit kun je doen via deze pagina
Het aanmaken van een Mijn Petplan account kan mislukken wanneer de polis korter dan drie dagen actief is of wanneer de gegevens incorrect zijn. Let er dus op dat je het relatienummer invult en niet het polisnummer. Ook kun je controleren of de geboortedatum klopt aan de hand van jouw polisnummer. De gegevens kun je aanpassen via ons contactformulier.
Op dit moment herkent het systeem alleen toegekende bedragen. Zolang de factuur nog niet is verwerkt, is er dus nog geen bedrag uitgekeerd. Vandaar dat je ziet staan dat er €0,- is uitgekeerd. Zodra de factuur is verwerkt, krijg je van ons een e-mail en zal het bedrag in Mijn Petplan worden aangepast.
Ook na het beëindigen van een verzekering kun je nog een tijd facturen indienen. Daarnaast kan het handig zijn voor je administratie om bijvoorbeeld te weten op welke datum je wat voor verzekering hebt afgesloten. Daarom zijn inactieve verzekeringen ook zichtbaar in het overzicht van Mijn Petplan.
Iedereen kent het wel: je wilt een declaratie indienen maar je kunt je polis- en relatienummer niet vinden. Heel vervelend, maar gelukkig is dit verleden tijd want wij introduceren Mijn Petplan! Hiermee declareer je sneller, heb jij altijd je gegevens bij de hand en kun je ook nog eens de status van jouw declaratie volgen. Heb je al een account? Mooi! Dan kun je inloggen via petplanapp.nl/login. Heb je nog geen account, dan kun je deze aanmaken via petplan.nl/mijn-petplan/.
jQuery(document).ready(function($) { var delay = 100; setTimeout(function() { $('.elementor-tab-title').removeClass('elementor-active'); $('.elementor-tab-content').css('display', 'none'); }, delay); });